Great Barrier Reef & Daintree - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Christian Kuijpers - WaarBenJij.nu Great Barrier Reef & Daintree - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Christian Kuijpers - WaarBenJij.nu

Great Barrier Reef & Daintree

Door: Christian

Blijf op de hoogte en volg Christian

23 September 2014 | Australië, Port Douglas

The Great Barrier Reef en Daintree Rainforest, die kunnen ook weer van mijn bucket list af! :) Geen teleurstellingen tot nu toe, wauw wat is het hier mooi!

Zo'n twee weken terug begon mijn PADI (duikbrevet) cursus in Cairns. De eerste twee dagen stonden in het teken van oefenen in het zwembad. Hiernaast moesten we ook een theorie examen afleggen. Het examen stelde niet veel voor maar het ademen onderwater is toch wel apart. Vooral het verkrijgen van 'buoyancy' (zweven in het water) is toch wel bijzonder. Na twee dagen oefenen in het zwembad gingen we het rif op. Eindelijk! dit stond al een hele poos op mijn verlanglijstje. De eerste duik was een beetje onwerkelijk. Het is alsof je in een enorm aquarium rondzwemt. Gigantisch veel (kleine) kleurrijke vissen en overal koraal. In totaal mocht ik 9 duiken (van +-30min) maken, waarvan 1 nachtduik. Hoewel ik niet zoveel heb gezien tijdens de nachtduik was dit toch een hele ervaring. In het pikkedonker het water in duiken en met een zaklamp op zoek gaan naar (oa) haaien. Alleen kwamen we tijdens de nachtduik helaas geen haaien tegen, bummer! Uiteindelijk had ik op een van de laatste duiken meer geluk en kwam ik een reef shark tegen. De drie dagen die ik in totaal op de Great Barrier Reef heb gezeten waren geweldig. Mijn reis is pas net begonnen maar dit zal ongetwijfeld een van de hoogtepunten blijven.

Na het duiken op 's werelds grootste rif ben ik op een trip naar Cape Tribulation in de Daintree Rainforest gegaan. The Daintree Rainforest is het grootste regenwoud van Australië en een van de oudste op de wereld. Er leven verschillende dieren die nergens anders op de wereld voorkomen, waarvan de bekendste toch wel de cassowary is. Een raar beest is het eigenlijk, het lijkt een beetje op een kruising tussen een kalkoen en een struisvogel. Tijdens mijn trip heb ik er (helaas) alleen maar eentje in gevangenschap gezien. Wel ben ik verschillende andere typische Australische dieren tegengekomen, zoals wallabies, kangaroo's en krokodillen (zie foto's). Toen ik na een mooie maar vermoeiende trip op Cape Tribulation aankwam ben ik direct op zoek gegaan naar het strand. Tijdens de wandeling naar het strand ben ik met mijn duffe hoofd nog bijna op een slang gaan staan. Ik kan je vertellen dat er geen betere manier is om goed wakker te worden! Na een wandeling van een paar minuten kwam ik op een geweldig mooi strand terecht. Een strand dat je normaal alleen als screensaver op je computer ziet. Helder blauwe lucht, een kalme branding, het regenwoud wat eindigt aan het strand en vrijwel niemand te bekennen! Zonder twijfel de beste strandwandeling die ik ooit heb gemaakt :) De dag erna heb ik nog wat uren op het strand gespendeerd en ben daarna terug naar Cairns gegaan. Hier heb ik de bus naar Mission Beach gepakt. Dit kleine dorpje ligt zo'n 2,5 uur rijden onder Cairns. Ik heb hier gisteren Dunk Island bezocht. Dit is een klein eilandje op zo'n 10 minuten varen van Mission Beach. Samen met een Duitser, die ik hier in het hostel heb leren kennen, zijn we naar de top van de berg op het eiland gelopen. Het was een flinke klim maar het uitzicht was prachtig.

Over een paar uur vertrekt alweer mijn volgende bus richting Townsville en Magnetic Island. Ik heb gehoord dat daar veel wilde koala's zijn te vinden. Op naar de volgende stop, ik ben benieuwd! :)

  • 23 September 2014 - 07:15

    Dorettie:

    Hoi Christian,

    Zat al op je verslag te wachten.
    Super wat je gedaan en gezien hebt.
    Mooie foto's, in het echt duizend maal nog mooier.
    Wordt jaloers op je, als ik 30 jaar jonger was wist ik het wel.
    Toch in je rugzak mee moeten gaan, ha ha!!!
    Heel veel plezier op je verdere reis!!!!

    Gr Dorettie.


  • 23 September 2014 - 08:30

    Stephano:

    Zo te zien je goed naar je zien daarzo, tof man!!
    Gr steef!

    P.S. Knul, Cassowary komen ook in indonesië voor ;)!

  • 23 September 2014 - 08:43

    Dennis Van De Laar:

    Haha, wat ben ik jaloers op je christian ;)
    Lijkt me best spannend zo 's-nachts met een zaklamp duiken joh
    en met een duik een haai tegenkomen, supervet
    Ik volg je avonturen met plezier, have fun daar chris ;)

    gr Dennis

  • 23 September 2014 - 23:19

    Wilhelmien:

    Hey Christian,
    Geweldig wat je schrijft over de dingen die je mee maakt en beleeft
    Super jongen..........ik volg je met véél plezier enne eerst GOED wakker worden
    voordat je wat gaat onder nemen...........'n slang!!!! iiiieeekk !!!Gladde beesten denk daar aan!

    Groet, W.

  • 27 September 2014 - 10:48

    Thea Van Der Loop:

    Hoi Christian

    Wat geweldig allemaal. Zou zo met je willen ruilen. Geniet er maar van. En we blijven je volgen en let op die akelige slangen en spinnen.
    Groet familie vd Loop uut Mill

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Port Douglas

Christian

Begin september vlieg ik naar Brisbane. Daar zal ik aan mijn reis beginnen door Australië, Nieuw Zeeland en Indonesië.

Actief sinds 01 Sept. 2014
Verslag gelezen: 359
Totaal aantal bezoekers 10086

Voorgaande reizen:

02 September 2014 - 30 November -0001

Australië, Nieuw Zeeland en Indonesië

Landen bezocht: