I can get used to this - Reisverslag uit Cairns, Australië van Christian Kuijpers - WaarBenJij.nu I can get used to this - Reisverslag uit Cairns, Australië van Christian Kuijpers - WaarBenJij.nu

I can get used to this

Door: Christian

Blijf op de hoogte en volg Christian

09 September 2014 | Australië, Cairns

Ik ben nu eigenlijk pas een weekje van huis maar ik begin eigelijk al wel een beetje te wennen aan dit mooie land. De dag van aankomst was ik kapot en gesloopt van de lange reis. Ik had de eerste twee dagen een private room in een rustig hostel. Prima om uit te rusten van de reis, maar geen plek om snel nieuwe vrienden te maken. Na twee dagen heb ik dus maar besloten om naar Gilligan's te gaan en daar in een dorm (slaapzaal) te verblijven. Gilligan's staat bekend als 'de partyhostel' van Cairns. En dat heb ik ook wel geweten. Al dezelfde avond ben ik samen met m'n roommates gaan stappen in de club die hier onder het hostel zit. Wat een heerlijke avond was dat! Alleen wel pijnlijk voor de portemonnee. Het bier is hier namelijk 'ietsje' duurder dan bij ons (omgerekend iets van 4 a 5 euro). De dag daarna ben ik samen met dezelfde gasten op een kleine roadtrip gegaan naar de Dinner Falls en Etty Bay, iets boven Cairns. De foto's hiervan zal ik later nog een keer uploaden. Ik vond vooral Etty Bay prachtig om te zien. Dit was voor mij ook de bevestiging van de hoge verwachting die ik van Australië had. Etty Bay; een tropisch regenwoud wat direct overgaat naar een prachtig wit strand. Helaas kwamen we in de schemer aan en waren er krokodillen gesignaleerd waardoor we niet konden zwemen. Mja het beloofd wel veel goeds voor de aankomende weken! Die er sowieso al goed uitzagen. Morgen begin ik namelijk aan mijn PADI duikcursus. De eerste twee dagen zal ik in een zwembad oefenen. De drie dagen hierna zal ik door gaan brengen op een boot in de Great Barrier Reef. Ik zal hier 5 duiken gaan maken, waaronder 1 nachtduik. Ik heb hiernaast na het spreken van een local vandaag ook besloten om na het afronden van de PADI cursus verder naar het noorden te reizen naar Cape Tribulation. Een prachtige plek in de Daintree Rainforest (Google it!) Goede vooruitzichten dus! ;)
To be continued...

  • 09 September 2014 - 17:20

    Cecile:

    Watch out for those cassowaries in the daintree forrest ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Christian

Begin september vlieg ik naar Brisbane. Daar zal ik aan mijn reis beginnen door Australië, Nieuw Zeeland en Indonesië.

Actief sinds 01 Sept. 2014
Verslag gelezen: 315
Totaal aantal bezoekers 10123

Voorgaande reizen:

02 September 2014 - 30 November -0001

Australië, Nieuw Zeeland en Indonesië

Landen bezocht: