Changing plans - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Christian Kuijpers - WaarBenJij.nu Changing plans - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Christian Kuijpers - WaarBenJij.nu

Changing plans

Door: Christian

Blijf op de hoogte en volg Christian

22 Oktober 2014 | Australië, Brisbane

"Surfing is like the mafia, once you're in - you're in. There's no getting out" - Kelly Slater

Na mijn trip naar de Whitsundays (zie vorig verslag) ben ik naar het plaatsje Agnus Water gereisd. Dit is een klein dorpje waar eigenlijk niet veel meer te doen is dan surfen. Dusja wat doe je dan.. een surfles nemen natuurlijk! Ik had zelf nog nooit gesurfd en was immers in Australie, het surfland bij uitstek. Ik hoorde van veel mensen dat het vrij lastig en vermoeiend zou zijn, dus ik was benieuwd of het me uberhaubt zou bevallen. Rond een uurtje of 10 in de ochtend vertrokken we naar het strand. We kregen eerst wat instructies en mochten daarna ons surftalent in het water gaan testen. Ik kan je vertellen het is inderdaad best lastig en vermoeiend. Maar zodra het me voor de eerste keer lukte om te staan was ik verkocht. Wat een heerlijk gevoel als het eindelijk lukt om op een plankje als het ware over de golven te rijden. Een ding is zeker ik wil hier beter in worden en ga dit tijdens mijn trip zeker vaker doen!

Na Agnus Water wilde ik eigenlijk naar Hervey Bay gaan om daar een trip naar Fraser Island te boeken. Het mooie van (solo) reizen is echter dat er van alles gebeurd wat vooraf helemaal niet op de planning stond. Zo dus ook deze keer. Ik was tijdens mijn laatste dag in Agnus Water iemand aan het texten die ik had ontmoet tijdens mijn Whitsundays trip. We waren onze reisplannen aan het doornemen waarin the Great Ocean Road (GOR) ter sprake kwam. Het kwam er uiteindelijk op neer dat ik werd uitgenodigd om mee te gaan op een roadtrip naar de GOR. Na een snelle blik op de kosten van een vliegticket naar Melbourne (dichtbij GOR) besloot ik m'n busticket naar Hervey Bay te cancellen en spontaan een vliegticket naar Melbourne te boeken om daar de mensen van mijn roadtrip te ontmoeten. Ik had nu een week de tijd om naar Brisbane te komen. Voor het eerst sinds het begin van mijn trip had ik een concreet reisplan van meer dan 3 dagen. Ik zou vijf dagen in Noosa en twee dagen in Brisbane verblijven om vanuit daar naar Melbourne te vliegen.

De eerste stop na Agnus Water was dus Noosa. Over Noosa had ik gedurende mijn reis niks anders dan goeds gehoord. Ik had vooraf dus vrij hoge verwachtingen. Deze verwachtingen maakte Noosa uiteindelijk ook waar. Noosa is een dorp van redelijk formaat waar veel Australiers naartoe gaan om hun vrije dagen te spenderen. Dit is ook te zien aan de vele resorts die het dorp kent. Het mooie aan Noosa is dat het omringt is met prachtige natuurgebieden en stranden. Een daarvan is Noosa National Park. Dit park grenst direct aan Noosa. Een wandeling brengt je langs prachtige stranden en als je geluk hebt kun je tijdens je wandeling in de verte zelfs dolfijnen en walvissen zien (ik had dit geluk helaas niet). Tijdens mijn derde dag in Noosa ben ik naar Australia Zoo a.k.a Steve Irwin Zoo gegaan. Dit is de grootste dierentuin van Australie met voornamelijk dieren afkomstig uit Australie. Dit wil zeggen heel veel krokodillen, slangen, kangaroos, koalas en wombats. Het grappige van Australia Zoo is dat je stukken hebt waar je vrij tussen de dieren kunt lopen en deze kunt voeren en aanraken.
Tijdens mijn verblijf in Noosa heb ik ook nog een middag geprobeerd te surfen. Met de nadruk op proberen, want de golven waren waardeloos die dag (Nee het lag natuurlijk niet aan mij het lag aan de golven!). Gelukkig was de huur van de surfboard gratis en het gezelschap goed dus maakte de slechte golven niet zoveel uit ;).

Na Noosa heb ik nog twee dagen in Brisbane verbleven voordat ik mijn vlucht naar Melbourne had. Brisbane is met meer dan 2 miljoen inwoners de derde stad van Australie. Hier moet dus wat te doen zijn zou je denken. Helaas viel dit wat mij betreft erg tegen. Ik vond Brisbane een beetje een saaie stad. Het heeft een aantal mooie plekken zoals de Botanical Garden en vooral the South Bank. Op de South Bank hebben ze een erg mooi kunstmatig en vrij toegankelijke strand aangelegd, waar je kunt genieten van de zon die vrijwel altijd vollop schijnt in Queensland (heb nog maar 1x regen gehad!). Maar verder heeft Brisbane vind ik zelf niet veel te bieden en was ik blij dat ik maar twee nachten zou blijven.

Wat trouwens ook nog een verhaal is was mijn vlucht van Brisbane naar Melbourne. Op de een of andere manier gaan vliegen en ik niet goed samen. Zoals jullie weten en kunnen lezen in mijn eerste verslag had ik een vreselijke vlucht(en) naar Australie. Deze keer in Brisbane was het weer raak. Ik was aan het wachten op de luchthaven en het begon met een vertraging van een half uur. Kleine vertraging niks speciaals, als je net als ik vaak met de NS reist ben je een half uurtje vertraging wel gewend ;). Toen ik echter in de rij stond om het vliegtuig in te gaan ging het (brand)alarm in de luchthaven af... Nu kreeg ik wel een beetje de zenuwen pfff wat nu weer dacht ik, ik wil gewoon eens direct naar mijn eindbestemming vliegen! Door het alarm mochten we het vliegtuig nog niet in en moesten we wachten. Na zo'n 15 minuten kwamen er verschillende brandweermannen de terminal in gerend. Ik sloeg een diepe zucht en maakte me op voor het ergste, nog een extra nacht in Brisbane... pff... Gelukkig was het deze keer niet het doomsenario en kon ik na een uur extra wachten toch het vliegtuig in. Ik heb trouwens nog steeds geen idee wat er gaande was, mja who cares ik kon naar Melbourne! :)

Melbourne bevalt me tot nu toe heel erg goed! maar ik ga hier in mijn volgende verslag meer over vertellen. Mijn tijd op deze computer is op dus ik moet er een eind aan breien. Blijf vooral reageren op Facebook of op deze blog. Altijd leuk om jullie reacties te lezen! Ik zeg See Ya and No worries!

  • 22 Oktober 2014 - 07:49

    Chris:

    Ha die Christian, erg leuk om te lezen die verslagen van je!!!! Heel veel plezier aan de andere kant van de wereld!!!

  • 22 Oktober 2014 - 22:27

    Wilhelmien:

    Ja now worries, zoals jij eindigt, je hebt goed lullen vakantieganger, voor ons valt dat hier niet altijd mee, je zit zo ver weg!!!!!!!!!!Maar wederom heb ik weer genoten van je verslag, hier is de herfst echt begonnen de eerste storm hebben we achter de rug, pa en ma hebben afgelopen zaterdag bij ons meegegeten, ook dat is weer voorbij, Jenny komt de volgende keer graag mee, na ieder gerechtje moest er 'n foto naar haar worden gestuurd waar zij dan weer op antwoorden, leuk! De Sinterklaas is langzamerhand in aantocht bij de fam. en ik begin zo stil aan weer naar 'n controle toe te leven, altijd spannend en blijft lastig, positief blijven!!! Kijk nu al weer uit naar je volgende verslag dus knoop goed in je oren, zo'n ouw tanteke doe de daor veul plezier mee.
    Groeten Chris en veel plezier met surfen de foto's waren geweldig, hou je haaks!

  • 24 Oktober 2014 - 15:54

    Helma:

    Hoi Chris,
    Wat kun jij leuke verhalen schrijven. Nieuw talent.
    Had je tijdens je surfen geen voordeel van je skate-ervaring. Ik kan me zo voorstellen dat bepaalde technieken overeenkomen. Gave foto's heb je ook gemaakt zeg.
    Wij gaan morgen naar AJAX- Go ehead Eagles. Jouw twee cluppies. We zullen zien wie de sterkste is.
    Op naar je nieuwe reiservaring. Wij blijven je volgen.
    Veel plezier

  • 08 November 2014 - 10:17

    Thea Van Der Loop:

    Hoi Christian

    De laatste tijd zijn we erg druk met de kamer vandaar dat ik even niet gekeken hebt op jou site. Maar wat heerlijk om het allemaal te lezen hoe jij je daar vermaakt. Zou zo met je willen ruilen als ik zoveel jaren jonger was. Christian geniet maar volop van alles en zie nu ik iets meer tijd heb je volgende verslag graag tegemoet.
    Groet vanuut Mill

  • 09 November 2014 - 23:21

    Marianne Reijmers-van Der Loop:

    Kei-leuk die verslagen van je. Je schrijft trouwens prima. Wat zie jij veel zeg, schitterende natuur en zelfs Nederlandse schilderijen in een museum. We volgen je hier steeds en vinden het prachtig.
    Keep up the good life.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Christian

Begin september vlieg ik naar Brisbane. Daar zal ik aan mijn reis beginnen door Australië, Nieuw Zeeland en Indonesië.

Actief sinds 01 Sept. 2014
Verslag gelezen: 422
Totaal aantal bezoekers 10109

Voorgaande reizen:

02 September 2014 - 30 November -0001

Australië, Nieuw Zeeland en Indonesië

Landen bezocht: